Obchodné podmienky
1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú vzťahy medzi Objednávateľom a Dodávateľom v oblasti predaja tovaru medzi obchodnou spoločnosťou EDON Services, IČO: 44 885 521, (ďalej len „Dodávateľ”) a jej obchodnými partnermi alebo klientmi (ďalej len „Objednávateľ”).
2. Objednávateľ odoslaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnou súčasťou je Reklamačný poriadok, a že s nimi súhlasí. Na tieto VOP je Objednávateľ dostatočným spôsobom pred vytvorením a odoslaním objednávky upozornený a má možnosť sa s nimi zoznámiť.
3. Dodávateľom je obchodná spoločnosť EDON Services s. r. o., IČO: 44 885 521, so sídlom: Ivana Houdeka 41, Ružomberok, 034 01. Ďalšie informácie o Dodávateľovi sú uvedené na webovej stránke v sekcii „Kontakt”. Objednávateľom je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
4. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej, alebo inej podnikateľskej činnosti, alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania. Spotrebiteľ pri začatí obchodných vzťahov odovzdáva Dodávateľovi svoje kontaktné údaje potrebné k bezproblémovému vybaveniu objednávky, prípadne údaje, ktoré chce mať uvedené na nákupnom doklade. Právne vzťahy Dodávateľa so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, zákona č. 250/2007 Z. z.., o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov, zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
5. Podnikateľom sa rozumie osoba zapísaná v obchodnom registri (predovšetkým obchodné spoločnosti), osoba , ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia (živnostník zapísaný v živnostenskom registri), osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia na základe špecifických predpisov (sem patria napríklad slobodné povolania ako advokáti atď.), osoba, ktorá prevádzkuje poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa špecifického predpisu. Právne vzťahy Dodávateľa s Objednávateľom, ktorý je podnikateľom, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi Dodávateľom a Objednávateľom sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.
6. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI).
Kúpna zmluva
1. Kúpna zmluva môže byť uzatvorená so spotrebiteľom alebo s podnikateľom.
2. Kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky Objednávateľom (spotrebiteľom, alebo podnikateľom) a prijatím objednávky Dodávateľom. Toto prijatie Dodávateľ potvrdí Objednávateľovi informatívnym emailom na ním zadaný email, na vznik zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv.
3. Dodávateľ si vyhradzuje právo na zrušenie zmluvy v prípadoch, že na strane Dodávateľa prišlo k technickej poruche zapríčinenou okolnosťami, ktoré Dodávateľ nemôže ovplyvniť, alebo že objednaný tovar nebude dostupný z dôvodu vypredania alebo vyradenia z ponuky zo strany Dodávateľa. V prípade, že príde k jednej z vyššie uvedených situácií, Dodávateľ o tom Objednávateľa bezodkladne oboznámi a zašle mu potvrdenie o zrušení objednávky (zmluvy) na email.
4. Vzťahy a prípadné spory, ktoré vzniknú na základe zmluvy budú riešené výlučne podľa platného práva Slovenskej republiky a budú riešené príslušným súdom.
Cena tovaru a jeho objednávanie
1. Nezáväzná cenová ponuka, alebo obdobná forma kontaktovania Dodávateľa na doméne Posuvnezasklenie.sk sa považuje iba za žiadosť o zaslanie informácií a cien o ponúkaných tovaroch a službách Dodávateľa.
2. Objednávku je možné vykonať výlučne cez internetový obchod (eshop) na doméne Posuvnezasklenie.sk, alebo prostredníctvom emailu uvedeného v kontaktoch na stránkach Posuvnezasklenie.sk
3. Objednávateľ je povinný pred odoslaním elektronického objednávkového formulára skontrolovať ešte raz svoje údaje, predmet objednávky a následne v prípade potreby opraviť údaje ním uvedené.
4. Objednávateľ uskutočnením t.j. odoslaním objednávky prostredníctvom domény posuvnezasklenie.sk alebo mailom potvrdzuje, že sa oboznámil s VOP Dodávateľa.
5. Dodávateľ potvrdí Objednávateľovi objednávku emailom a táto sa stáva nasledovne záväznou. Na základe potvrdenia objednávky dochádza k uzatvoreniu Zmluvy, z ktorej vznikajú Objednávateľovi a Dodávateľovi vzájomné práva a povinnosti, a to Dodávateľovi najmä povinnosť vyhotoviť Dielo. Objednávateľovi vzniká povinnosť uhradiť cenu za Dielo.
6. V prípade, ak Dodávateľ zistí, že Objednávateľ v objednávke urobil chybu, nevyplnil ju úplne, alebo správne, je Dodávateľ oprávnený revidovať objednávku a v prípade potreby zmeny objednávky zaktualizovať cenu za Dielo podľa aktúlneho ceníka na stránkach Posuvnezasklenie.sk Objednávateľ bude o vykonaných zmenách informovaný na mail, ktorý zadal v objednávkovom formulári. V prípade, že dôjde v objednávke aj k zmene ceny, obdrží Objednávateľ novú ponuku, ktorú musí mailom Dodávateľovi odsúhlasiť.
7. Objednávateľ má možnosť sa pred dokončením objednávky oboznámiť s celkovou cenou diela vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami (montáž, doprava a podobne, ak tieto boli súčasťou objednávky). Cena diela bude uvedená v objednávke a v správe potvrdzujúcej prijatie objednávky tovaru. V prípade, že sa jedná o špeciálny tovar na mieru (na objednávku) alebo tovar, ktorý momentálne nie je na sklade u Dodávateľa, má Objednávateľ možnosť preveriť si termín dodania a konečnú cenu tovaru u Dodávateľa telefonicky alebo e-mailom na číslach alebo adresách uvedených na tejto stránke v sekcii „Kontakt“. Objednávateľ musí byť pri takomto tovare vopred oboznámený so skutočnosťou, že ide o tovar na mieru (na objednávku), s ktorým k uzavretiu kúpnej zmluvy medzi oboma zmluvnými stranami dôjde až v okamihu spresnenia ponuky zo strany Dodávateľa.
8. Objednávateľ súhlasí s vydaním a zaslaním elektronickej faktúry. Objednávateľ môže svoj súhlas so zaslaním faktúry v elektronickej podobe odvolať písomným oznámením Dodávateľovi. V takomto prípade bude faktúra odoslaná poštou a k fakturovanej cene bude pripočítané poštovné vo výške 5,00 EUR s DPH.
9. Cena za zhotovenie Diela sa riadi s cenníkom Dodávateľa aktuálnym v čase uzatvorenia zmluvy. Zmluvné strany si však môžu cenu dojednať aj individuálne.
10. V prípade uhradenia zálohovej platby vo výške 100 % bude Objednávateľovi poskytnutá najvyššia možná zľava.
11. Dodávateľ je plátca DPH a cena za Dielo je uvedená vrátane DPH.
12. Úhrada ceny za zhotovenie Diela sa považuje za uhradenú dňom jej úplného uhradenia a to pripísaním na bankový účet Dodávateľa, alebo úhradou v hotovosti.
13. Ak z dôvodov na strane Objednávateľa dôjde k zmene špecifikácií Diela, má Objednávateľ bezodkladne povinnosť informovať Dodávateľa o takejto zmene. Objednávateľ je povinný Dodávateľa o takejto zmene informovať písomne prostredníctvom emailu uvedeného v kontaktoch na stránkach Posuvnezasklenie.sk
14. Ak Objednávateľ informoval o takejto zmene Dodávateľa do 14 dní od potvrdenia objednávky, je takáto zmena bez sankcie a doávateľ upraví (zaktualizuje) objednávku a odošle potvrdzujúci mail Dodávateľovi aj s opravenou zálohovou faktúrou.
15. Ak Objednávateľ informoval Dodávateľa o zmene špecifikácie objednávky po uplynutí 14 a viac dní od termínu potvrdenia objednávky Dodávateľom, vzniká Dodávateľovi nárok na storno poplatok vo výške 30 % z ceny stornovaného produktu. Stornovaný produkt následne nebude predmetom dodania. Nový produkt vychádzajúci zo zmeny požadovanej Objednávateľom bude účtovaný v zmysle aktuálneho ceníka na stránkach posuvnezasklenie.sk
Platobné podmienky
1. Cena za zhotovenie Diela bude uhradená v dvoch častiach: – prvú časť vo výške 70 % uhradí Objednávateľ na základe zálohovej faktúry a to prevodom na bankový účet Dodávateľa uvedený v zálohovej faktúre. V prípade nezaplatenia zálohovej faktúry riadne a včas Zmluva zaniká. Splatnosť zálohovej faktúry je 7 kalendárnych dní. – druhú časť vo výške 30 % uhradí Objednávateľ na základe faktúry prevodom, alebo v hotovosti najneskôr v deň odovzdania Diela.
2. Tovar (dielo) zostáva až do úplného zaplatenia ceny objednávky (diela) výlučným majetkom Dodávateľa. Dodacie podmienky 1. Dodávateľ je povinný objednaný tovar dodať Objednávateľovi v lehote do 12 týždňov od potvrdenia objednávky Dodávateľom. Túto dodaciu lehotu Objednávateľ bez výhrad akceptuje. 2. Za dodanie Diela je považované jeho odovzdanie Objednávateľovi, poprípade osobe ním poverenej, na mieste plnenia ním určenom. Všetky riziká a nebezpečenstvo škody na Diele prechádzajú na Objednávateľa odovzdaním Diela na základe konečnej faktúry. Okamihom odovzdania Diela je Objednávateľ úplne a výhradne zodpovedný za stav a ďalšiu manipuláciu s Dielom.
3. Dodanie tovaru sa realizuje osobným odberom u Dodávateľa, alebo dopravou od Dodávateľa na miesto dodania ak táto bola objednaná. O presnom dni expedície a dodania tovaru vás budeme informovať e-mailom. V prípade obdobia pandémie, alebo zásahu inej vyššej moci môžu byť lehoty pre dodanie termínu individuálne a Dodávateľ je povinný Objednávateľa informovať o dodacom termíne. Z neskoršieho dodacieho termínu zapríčineného pandémiou, alebo vyššou mocou nevzniká Objednávateľovi nárok na žiadnnu kompenzáciu.
4. V prípade, ak Dodávateľovi nebude umožnené odovzdať tovar Objednávateľovi na dohodnutom mieste a v dohodnutom termíne, vzniká Dodávateľovi nárok na úhradu nákladov spojených s prepravou a nerealizovaným odberom tovaru (diela) na adrese dodania uvedenej Objednávateľom. Dodávateľ vystaví Objednávateľovi faktúru na sumu 300 EUR s DPH skladajúcu sa z ceny prepravných nákladov 150 EUR s DPH a nákladov na dvoch pracovníkov vo výške 150 EUR s DPH, ktorí boli vyslaní na miesto dodania za účelom dodania diela, aj keď sa toto odovzdanie Objednávateľovi dodania nerealizovalo, kôli nedostupnosti miesta, alebo Objednávateľa, ktorý by dielo prebral . Následné dodanie bude realizované až v novom dohodnutom termíne, ktorý bude možné dohodnúť až po pripísaní úhrady vo výške 300 EUR s DPH na účet Dodávateľa. Pri následnom dodaní vzniká Dodávateľovi nárok na fakturáciu dopravy vo výške 150 EUR s DPH.
5. Objednávateľ je povinný skontrolovať tovar, ako aj jeho obal, bezprostredne pri jeho doručení, prípadne osobnom prevzatí. V prípade, že Objednávateľ zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť ihneď oznámiť Dodávateľovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru pri jeho prevzatí Objednávateľm, je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí Dodávateľ svojím podpisom. Na základe takto vyhotoveného záznamu zabezpečí Dodávateľ odstránenie nedostatku tovaru, prípadne poskytne zľavu na tovar ak táto bude Objednávateľom akceptovaná. 6. Objednávateľ k tovaru obdrží faktúru, ktorá zároveň slúži ako záručný list, preto je nutné si ju uschovať pre prípad reklamácie v záručnej lehote. Záručné podmienky Záručné podmienky na tovar sa riadia Reklamačným poriadkom predávajúceho a platnými právnymi predpismi SR. Reklamáciu v záručnej lehote si môže objednávateľ uplatniť jedine na základe predloženej faktúry odovzdanej Objednávateľovi v čase dodania tovaru (diela) .
Odstúpenie od zmluvy
Odstúpiť od uzatvorenej kúpnej zmluvy je oprávnený Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľ a aj Objednávateľ, ktorým je podnikateľ.
1. Objednávateľ musí vopred poslať Dodávateľovi žiadosť o odstúpenie od zmluvy e-mailom alebo v listinnej forme (poštou). Dodávateľ bezodkladne po obdržaní žiadosti o odsúpenie od zmluvy potvrdí Objednávateľovi jej obdržanie.
2. V prípade odstúpenia od zmluvy do 14 kalendárnych dní od potvrdenia objednávky, je takáto zmena (storno objednávky) bez sankcie a Dodávateľ odošle Objednávateľovi potvrdzujúci email o storne objednávky, vystaví dobropis a vráti plnú zálohu Objednávateľovi, ak táto bola predtým pripísaná na účet Dodávateľa.
3. V prípade odstúpenia od zmluvy po uplynutí 14 kalendárnych dní od potvrdenia objednávky, je takáto zmena spojená so storno poplatkom vo výške 30 % z ceny diela a to bez nároku na dodanie diela. Dodávateľ odošle Objednávateľovi potvrdzujúci email o storne objednávky, vystaví dobropis na čistku poníženú o 30 % z ceny diela a zvyšnú časť prevedie na účet Objednávateľa. Obchodný vzťah Objednávateľa a Dodávateľa sa týmto úkonom považuje za ukončený.
4. Pri objednávke tovaru na mieru sa Objednávateľ vzdáva možnosti vrátenia tovaru a zaväzuje sa uhradiť Objednávateľovi plnú sumu uvedenú na potvrdení objednávky. Bezpečnosť a ochrana informácií Podmienky spracúvania osobných údajov platné od 25.5.2018 v súlade s platnou legislatívou nájdete v sekcii ochrana osobných údajov. Poskytovanie služieb EDON Services s.r.o. nezodpovedá za prípadné poškodenia na vybavení zákazníka, ktoré môžu vzniknúť pri poskytovaní služieb. Záverečné ustanovenia 1. Tieto VOP sú platné od 1.2.2025 2. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť tieto VOP bez predchádzajúceho upozornenia. 3. Aktuálne VOP sú vždy dostupné na stránke.
PosuvneZasklenie.sk